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Las mejores clasificaciones de Google son el pináculo del éxito empresarial en línea.
Según Backlinko, el primer resultado en Google obtiene el 31,7% de todos los clics, mientras que los resultados de la segunda página solo obtienen el 0,78% de los clics.
He hablado con muchos propietarios y gerentes de negocios, novatos y veteranos, que se han vuelto locos tratando de descubrir los secretos de cómo mejorar las clasificaciones de Google sin ser penalizados.
Me gustaría poder decirle que hay un botón mágico que clasifica su sitio como el número 1 sin falta.
La verdad es que se necesita ingenio, dedicación, perseverancia y creatividad. Esto es especialmente cierto debido a la naturaleza cambiante del algoritmo de Google.
Si bien no hay magia, hay algunos pasos que puede seguir para llegar a la parte superior de una página de resultados del motor de búsqueda (SERP).
Lo aprendí de la manera difícil. Pero, afortunadamente, no es necesario.
Regreso a los conceptos básicos del SEO en la página para ayudarlo a comprender las nuevas reglas de SEO, aprender a optimizar tanto a los humanos como a los rastreadores de algoritmos de búsqueda, y dominar el SEO en la página. y fuera de la página.
Estos son los pasos que cubriré en esta guía:
Paso # 1: Familiarícese con el algoritmo de Google
Podría saltar directamente a algunas estrategias de SEO procesables para usar en su sitio ahora mismo.
Pero quiero prepararte para el éxito a largo plazo, de modo que no seas penalizado cada vez que se lanza una nueva actualización.
A los ejecutivos de Google les encanta Gary Illyes y John mueller confirman que Google está cambiando constantemente su algoritmo, aunque la mayoría de estos cambios no se anuncian públicamente.

Moz estima que hay entre 500 y 600 cambios de algoritmo de Google por año.
Si bien Google solía compartir importantes anuncios de actualizaciones, aún se desconoce el funcionamiento interno exacto del algoritmo. La mayor parte de la información es solo especulación de profesionales de la industria.
Después de todo, si todos supieran exactamente cómo clasificar # 1 sin penalizaciones por atajos o estrategias de SEO de sombrero negro, Google no podría clasificar. solo lo mejor resultados. Cualquiera podría llegar a la cima sin ponerse a trabajar.
Esto no solo dificultaría el éxito de personas honestas como usted y yo, sino que también socavaría seriamente la misión de Google:
La misión de Google es organizar la información del mundo y hacerla universalmente accesible y útil.
El mejor conocimiento que tenemos del algoritmo de Google viene en forma de actualizaciones importantes del algoritmo, como:
- Actualización para dispositivos móviles (julio de 2019): Googlebot ahora considera todos los sitios web como un teléfono inteligente, dando prioridad a los sitios que funcionan bien en dispositivos móviles.
- Actualización para dispositivos móviles (abril de 2015): favorezca los sitios web con versiones optimizadas para dispositivos móviles y allane el camino para futuras sanciones por incumplimiento de los sitios.
- Pigeon (julio de 2014): trabajó para integrar resultados de búsqueda locales como Google Maps.
- Hummingbird (agosto de 2013): tenía como objetivo comprender el contexto y la intención detrás de la búsqueda de un usuario en lugar de simplemente mirar las palabras literales que escribieron.
- Penguin (abril de 2012): spammers y sitios que compran enlaces no naturales para mejorar su clasificación.
Sin mencionar las actualizaciones de desindexación de Panda, Google EMD (Exact Match Domain Names) y Private Blog Network (PBN). Luego está Phantom, que apareció por primera vez en mayo de 2013 y se dice que se actualizó cuatro veces, pero nunca ha sido confirmado por Google.
¿Cómo se supone que debe mantenerse al día con todas estas actualizaciones de Google?
Hay algunos recursos excelentes para ayudarlo. El historial de cambios de algoritmos de Google de Moz es una base de datos impresionante que organiza las actualizaciones en orden cronológico. Consulte también el Centro para webmasters de Google.
Mire el video a continuación para obtener más información sobre la construcción de enlaces, el SEO de mi página y las estrategias de métricas de usuario al intentar clasificarme en Google.
Ahora que hemos cubierto los conceptos básicos del algoritmo, pasemos a las estrategias procesables que mencioné anteriormente.
Paso 2: evalúe su clasificación actual en Google
Para mejorar su clasificación en Google, necesita saber cuál es su posición. Esto es cierto incluso para sitios nuevos. Afortunadamente, existen varias herramientas para ayudarte.
Utilice Ubersuggest para comprobar el ranking de palabras clave de su sitio
Si está apuntando a palabras clave específicas en el contenido de la página, use mi herramienta Ubersuggest para medir su clasificación.
Inicie sesión, luego use "Traffic Insight" en el informe Competitors. Ingrese su dominio y verá una lista de palabras clave de SEO para las que clasifica, las páginas principales y una descripción general de su clasificación de palabras clave de SEO.
Desplácese hacia abajo para ver el gráfico de "Palabras clave de SEO", que le muestra dónde se clasifica para las palabras clave principales.
Verifique la velocidad de su sitio
A continuación, es importante comprobar la velocidad del sitio, ya que sigue siendo un factor importante de clasificación de Google.
Si su sitio es lento, es poco probable que obtenga una posición de búsqueda alta. También afectará su capacidad para convertir y vender nuevos clientes.
Walmart vio una fuerte caída en las conversiones cuando los tiempos de carga de su página bajaron de uno a cuatro segundos.
Si esto sucede, no importa qué SEO, meta descripción o etiquetas de título estén en la página. El algoritmo de búsqueda te castigará, incluso si eres un gigante como Walmart.
Por eso es importante realizar su propia prueba de velocidad para descubrir cómo mejorar la clasificación de Google. Hay docenas de herramientas que pueden ayudarlo a hacer esto. Algunos de mis favoritos son:
A continuación, le indicamos cómo probar la velocidad del contenido de su página con Pingdom.
Vaya a tools.pingdom.com e ingrese su URL. Elija la ubicación desde la que desea ejecutar la prueba y haga clic en "Iniciar prueba".
Quick Sprout obtiene una calificación de rendimiento de 81. Siempre que su sitio tenga una puntuación superior a 50, es un buen comienzo.
Si obtiene una calificación de rendimiento de menos de 50, el contenido de su página es realmente lento y debe trabajar para mejorarlo.
También verifique el tiempo de carga de la página.
Quick Sprout lo está haciendo bastante bien con 1.89 segundos. Intente menos de 2 segundos para un sitio realmente rápido y menos de un segundo para dispositivos móviles.
Recuerde que un tiempo de carga de más de unos pocos segundos puede hacer que pierda una cantidad significativa de tráfico en el sitio.
Verifique el estado de su sitio
Después de considerar la clasificación de motores de búsqueda de palabras clave y la velocidad del sitio, evalúe el estado general de su sitio antes de comenzar a optimizar.
¿Ha experimentado una caída repentina en el tráfico orgánico después de meses o años de consistencia?
¿Se pregunta si Google desindexó (o prohibió) su sitio?
Hay muchas herramientas excelentes para ayudar a armar este rompecabezas. Pruebe la herramienta MxToolBox Domain Health Report para encontrar problemas importantes en cinco categorías diferentes: problemas generales del sitio, lista negra, servidor de correo, servidor web y DNS.
Simplemente haga clic en el cuadro de cada categoría para ver errores y advertencias específicos. A partir de ahí, puedes trabajar para resolverlos uno por uno.
Si desea comprobar si ha sido penalizado por alguna de las principales actualizaciones del algoritmo, consulte la herramienta Indicador de penalización del sitio web de FE International.
Verá un gráfico que muestra el tráfico de su sitio frente a los principales lanzamientos de actualizaciones. Esta comparación lo acerca un paso más a saber si una actualización afectó directamente a su sitio.
Para buscar una penalización de Google, inicie sesión en Google Search Console y busque el informe "Seguridad y acciones manuales". Esto le dirá si Google ha realizado alguna acción manual contra su sitio.
Tenga en cuenta que este informe solo se mostrará si un revisor humano ha determinado que su sitio infringe las directrices de calidad de Google. No le dirá si una actualización del algoritmo de Google ha penalizado su sitio.
Si tiene una sanción manual, resuelva el problema (esta guía sobre cómo recuperarse de una sanción de Google puede ayudar), luego envíe una solicitud de reconsideración con Google.
Paso # 3: rastrear y medir las métricas correctas de SEO
Entonces, es hora de realizar un seguimiento de algunas estadísticas vitales de su sitio para averiguar qué otros factores necesita mejorar. Estos son los parámetros más importantes para evaluar.
Tráfico orgánico
Es importante saber cómo los visitantes encuentran su sitio a través de Google. En el pasado, la búsqueda orgánica atraía a la mayoría de los visitantes del sitio web, aplastando los canales no orgánicos como la búsqueda pagada y las redes sociales.
Hoy en día, las redes sociales, el correo electrónico y los anuncios pagados suelen estar a la vanguardia cuando se trata de generar tráfico orgánico, pero puede variar mucho de una industria a otra.
Para saber cuántos visitantes llegan a su sitio, inicie sesión en su cuenta de Google Analytics y consulte el informe de canales de adquisición. Esta útil guía de Google Analytics lo guiará.
Conversiones de tráfico orgánico
Además de analizar el tráfico de búsqueda, vale la pena prestar atención a las palabras clave que generan tráfico en su sitio. Es más difícil de ver de lo que solía ser, pero aún es posible.
Una forma de encontrarlos es con una herramienta simple llamada SERP Scan. Lo uso para identificar palabras clave que se están convirtiendo orgánicamente para mi sitio.
SERP Scan le mostrará las palabras clave que enviaron tráfico orgánico a su sitio en los últimos 12 meses. Incluye un gráfico de rendimiento de palabras clave de SEO en la página.
Esta herramienta facilita la obtención de los datos que necesita de Google Analytics y la comprensión de la descripción general de las palabras clave en su sitio. Pero aún necesitas más.
Clasificación de palabras clave para palabras clave transaccionales
El error número uno en la investigación de palabras clave es no dedicar suficiente tiempo a concentrarse en las palabras clave transaccionales.
De hecho, las palabras clave comerciales son las que generan ingresos. Para mejorar su clasificación en los motores de búsqueda y ganar dinero, debe comprender la diferencia entre las palabras clave comerciales y de noticias para mejorar la clasificación de Google.
Si todas sus palabras clave son informativas, aún generará tráfico orgánico, pero puede ser difícil convertir a esos visitantes en compradores o personas que comparten en las redes sociales.
El motivo es que los visitantes que buscan palabras clave informativas como:
- Cómo deshacerse del acné con productos para el hogar
- Cómo instalar WordPress
- Gana dinero en línea gratis
- Descargas gratuitas de libros electrónicos
- Los 10 mejores hilanderos de artículos gratuitos
Si no están de humor para comprar, quieren que hable su idioma, el idioma de los motores de búsqueda gratuitos. Ahora, estos términos pueden generar tráfico y un embudo de ventas sólido convertirá a algunas de esas personas, pero no a muchas.
Por otro lado, hay personas que usan palabras clave transaccionales que muestran la intención del usuario, tales como:
- Los mejores productos para el acné
- Los 10 mejores proveedores de alojamiento web
- Diseñadores web en Nueva York
Probablemente estas personas estén buscando una solución que puedan comprar.
Si está en la industria del comercio electrónico, es de esperar que ya sepa que las palabras clave transaccionales tienden a generar una buena conversión.
Las palabras clave que tienen las palabras siguientes como prefijo (antes) o sufijo (después) del resto de la frase de palabras clave tienden a funcionar bien:
- Comprar
- revisión
- compra
- Descuento
- Cupón
- Tratar
- entrega
- Orden
Anteriormente hablé de las palabras clave que le envían tráfico orgánico. También deben usarse en la meta descripción, así como en el SEO en la página (hablaremos de eso más adelante).
He aquí otro ejemplo. ¿Puedes encontrar la diferencia entre palabras clave informativas y transaccionales?
Configure un panel de SEO para rastrear estas métricas
Le recomiendo que configure un panel de SEO para que pueda rastrear todas las métricas importantes en todo momento.
A continuación, le indicamos cómo configurar uno en Google Analytics. Herramientas como SEMRush también facilitan el seguimiento de los esfuerzos de SEO con un panel integrado, pero tendrá que pagar por la herramienta para usarla.
Si tiene el dinero en efectivo para gastar el dinero en herramientas de SEO, hágalo. Sin embargo, si tiene un presupuesto limitado, Google Analytics debería servirle muy bien.
Además de configurar paneles en Google Analytics, puede gramoe incluso datos de palabras clave más completos al conectar las Herramientas para webmasters de Google con Google Analytics. Aquí hay una guía completa sobre cómo hacerlo.
Paso 4: asegúrese de que su sitio sea compatible con dispositivos móviles (y esté listo para Google Mobile First)
Más de la mitad del tráfico del sitio web proviene de un dispositivo móvil. Esto significa que si desea obtener una buena clasificación, su sitio debe funcionar bien en dispositivos móviles.
Si bien algunos cambios en el algoritmo no están claros, Google no ha dejado nada a la imaginación cuando se trata de dispositivos móviles. El 10 de enero de 2017, el blog de Google Webmaster decía:
A día de hoy, es posible que las páginas cuyo contenido no sea de fácil acceso para un usuario al realizar la transición desde los resultados de búsqueda móvil no se clasifiquen tan bien.
Luego, en 2020, Google cambió a 'indexación móvil primero', lo que significa que Google ve los sitios web como un dispositivo móvil. Si su sitio es difícil de navegar, su clasificación se verá afectada.
Afortunadamente, es bastante fácil ver dónde se encuentra. La prueba de optimización móvil de Google ofrece una forma rápida de determinar si su sitio es compatible con dispositivos móviles o si está en camino a Penaltyville.
Simplemente ingrese su URL y haga clic en "EJECUTAR PRUEBA".
Los resultados le darán una respuesta clara de "sí o no" junto con una lista de problemas de carga de página que ha encontrado. De esta manera, puede corregir y optimizar para que su sitio móvil funcione sin problemas.
Podrá examinar los problemas de carga de la página, como los errores de redireccionamiento y las páginas en las que el archivo robots.txt impidió que el robot de Google rastreara la página.
La Consola de búsqueda de Google también ofrece un informe de usabilidad móvil que le dará una lista de los problemas de usabilidad móvil de su sitio.
Consejos para hacer que su sitio sea compatible con dispositivos móviles
Si su sitio no es compatible con dispositivos móviles, agréguelo a la parte superior de su lista de tareas pendientes.
- Puede obtener una solución rápida a través de servicios como Mobify o Duda Mobile.
- Si su sitio web está construido sobre una plataforma CMS popular, como WordPress o Wix, la mayoría de los temas son compatibles con dispositivos móviles. Es posible que deba actualizar su sitio a la última versión para aprovechar estas funciones.
- Asegúrese de que las llamadas a la acción y los campos de formulario usen botones grandes y fáciles de presionar.
- No utilice ventanas emergentes que no se puedan cerrar. Sí, las ventanas emergentes mejoran las conversiones, pero también pueden molestar a los usuarios.
Para obtener más información de SEO, consulte los consejos de Google sobre cómo mejorar la clasificación de sitios web en dispositivos móviles.
SEO local y móvil: una amistad SEO
Existe un fuerte vínculo entre la búsqueda móvil y la búsqueda local. Google admite búsquedas hiperlocales, conectando consumidores y marcas de la manera más fácil y rápida posible.
Es por eso que debe asegurarse de que su perfil de Google My Business esté actualizado y completo.
Estos perfiles pueden ser un factor decisivo para alguien que esté investigando en su área, así que reclame y actualice su lista de negocios lo antes posible si no lo ha hecho. Esto también se aplica a otros sitios de SEO locales como Yelp, Facebook, Better Business Bureau, etc.
Consulta la lista de HubSpot de directorios y listados de empresas locales para obtener una descripción general completa.
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Paso 5: diagnostique y corrija sus sanciones actuales de Google
Ahora que comprende su clasificación de búsqueda y se ha configurado para realizar un seguimiento de las métricas más importantes, es hora de examinar más de cerca su sitio y corregir las sanciones actuales.
Esto es básico: no tiene sentido promocionar o vincular a un sitio no saludable. Entonces, antes de profundizar, quiero cubrir algunas cosas que podrían darle una penalización de Google.
Link Building ha cambiado
Los enlaces de spam eran el santo grial para impulsar el tráfico del sitio web. Este estudio de caso de Moz muestra cómo un sitio utilizó esquemas de enlaces innecesarios para crear enlaces entrantes.
La peor parte fue que funcionó. Pero esos días quedaron en el pasado.
Malos enlaces hacer dañar su sitio. Úselos y puede esperar una penalización de Google más temprano que tarde.
Por eso es esencial pensar en cómo enlazar a su sitio.
Como dijo Matt Cutts, "los enlaces no solo tienen que verse naturales, tienen que ser naturales".
El sentimiento sigue siendo cierto hoy.
Así es cómo. Empiece por identificar y eliminar los enlaces dañinos.
Analiza tus enlaces
Primero, analizar los enlaces entrantes a su sitio. Hay varias herramientas de análisis de enlaces que puede utilizar para hacer esto:
Déjame guiarte a través de un análisis de enlaces usando SEOprofiler.
Cree una cuenta gratuita y vaya a Link Profiler → Backlinks. Usemos probogger.net:
Los resultados muestran las cosas más importantes que debe buscar al analizar sus backlinks:
- Vínculos de retroceso activos únicos: Indica la cantidad de enlaces que afectan directa o indirectamente a su clasificación en Google. "Único" significa que los enlaces provienen de diferentes direcciones IP. Esta es una forma de identificar una conexión natural. Estos enlaces han sido indexados por Google en los últimos 90 días.
- Enlaces Nofollow: Problogger tiene un 10,2% de enlaces nofollow, lo que equivale a 1.522 backlinks de un total de 14.922. Google introdujo el rel = "nofollow" en 2005 para evitar que los comentarios de spam en blogs manipulen artificialmente las clasificaciones. Después del lanzamiento de la actualización de Google Penguin, se volvió esencial diversificar su perfil de enlace. Y como mencionó Matt Cutts, necesita una combinación de enlaces dofollow (enlaces que transmiten valor de clasificación a los motores de búsqueda) y enlaces nofollow (enlaces que no transmiten valor de clasificación. ).
- Industria: Si lee el contenido de Problogger, podría pensar que su línea de negocio es "blogs" o "marketing en Internet". Pero, cuando miras este análisis, se trata de "medios". Conocer su industria puede ayudarlo a identificar enlaces relevantes que mejorarán su perfil de backlinks en el algoritmo de búsqueda utilizado por el motor de búsqueda.
- Puntuación de influencia del enlace: Muestra cómo los enlaces del sitio web influyen en la clasificación de las páginas enlazadas en los motores de búsqueda. Cuanto mayor sea la puntuación, mejor. Como sitio muy popular e influyente, ¡la puntuación de Problogger es del 99%! Consulte su propio sitio y vea cuál es su puntuación.
- Texto de anclaje: Haga clic en el enlace en el menú de la izquierda para acceder a los datos del texto de anclaje (el texto de anclaje es el texto que se convierte en su enlace y apunta a su página) relacionados con su sitio. La actualización de Google Penguin se implementó para evitar que los propietarios del sitio manipulen los resultados de búsqueda con un texto de anclaje que coincida exactamente. Si desea permanecer bajo el radar de penalización del algoritmo de búsqueda, diversifique su texto de anclaje.
También es importante saber qué enlaces son peligrosos para su sitio para poder eliminarlos. Los enlaces dañinos incluyen aquellos que:
- Provienen de sitios web PR-n / a o PR0
- Son en su mayoría enlaces de todo el sitio
- Provienen de nombres de dominio de referencia con poco tráfico
- Provienen de sitios con la misma dirección IP de clase
- Provienen de páginas web con muchos enlaces externos
Hay muchas herramientas gratuitas disponibles para ayudarlo a identificar enlaces que no son saludables. Dos que he probado incluyen Monitor Backlinks y Linkquidator.
Moz tiene un tutorial detallado sobre qué enlaces pueden dañar su sitio y cómo solucionarlos.
No olvide exportar la lista de enlaces en mal estado una vez que los encuentre. De esa forma, puede consultarlo más tarde.
Limpia tu perfil de enlace para evitar una penalización de Google
Este es el siguiente paso para limpiar su perfil de enlace, y hay dos formas de hacerlo.
1. Solicite la eliminación manual del enlace: Visite el sitio web donde se originan los enlaces no saludables / antinaturales y comuníquese con el propietario del sitio. Haga que el propietario del sitio elimine su enlace (la mejor opción) o agregue una etiqueta nofollow.
Si ha subcontratado la construcción de enlaces en el pasado, también puede comunicarse con la persona que colocó los enlaces por usted y pedirle que los elimine. Aquí hay un extracto de una publicación de Search Engine World para mostrar cómo funciona:
Dans ce cas, ne demandez pas au propriétaire du site de supprimer vos liens, car il pourrait supposer que vous êtes un spammeur et vous ignorer. À la place, suivez ce didacticiel du Search Engine Journal pour découvrir la meilleure façon de contacter les webmasters au sujet de la suppression des liens.
2. Utilisez l'outil Disavow Links Tool de Google: Si vous ne parvenez pas à supprimer les liens malsains, votre seule option consiste à utiliser le propre outil de désaveu des liens de Google.
Bien que la suppression manuelle des liens soit préférable, c'est un bon deuxième choix.
L'outil de désaveu fait partie de Google Search Console. Une fois que vous ouvrez la Search Console, vous verrez une liste de tous vos sites.
Accédez au site pour lequel vous souhaitez désavouer les liens. Voici ce que vous verrez:
Lorsque vous recherchez des liens non naturels, vous avez la possibilité d'exporter les liens que vous trouvez. Si vous avez fait cela, téléchargez le fichier et cliquez sur «Terminé».
Comme vous, Google ne peut pas supprimer les liens car ils n'ont pas accès aux sites référents.
cependant, cela permet à Google d'arrêter de transmettre le jus de lien (valeur) de ces liens au contenu de votre page.
3. Diversifier la distribution du texte d'ancrage: Le texte d'ancrage peut jouer un rôle clé dans l'amélioration ou la destruction totale de votre classement de recherche. Comme je l'ai mentionné précédemment, si vous voulez un profil de lien naturel, vous devez diversifier le texte d'ancrage.
Lors de la distribution de votre texte d'ancrage, pensez à inclure ces types:
Supposons que le contenu de votre page vend des jeans en denim bleu. Si votre nom de domaine est bluedenimjeans.com, comment distribuez-vous votre texte d'ancrage?
Si vous souhaitez créer un lien trois fois à partir d'un site particulier, il est idéal d'utiliser ce profil de lien:
- Texte d'ancrage 1: Site Bluedenimjeans.com – Page cible: page d'accueil
- Texte d'ancrage 2: avis en ligne sur les jeans en denim – page cible: une page où vous avez évalué l'article
- Texte d'ancrage 3: Avis sur www.bluedenimjeans.com – Page cible: votre boutique
4. Évitez la sur-optimisation: Lorsque vous abusez des textes d'ancrage, cela peut entraîner une suroptimisation et vous pénaliser. Geoff Kenyon suggère le pourcentage ci-dessous:
Pour éviter la suroptimisation du texte d'ancrage, suivez ces deux instructions:
- Évitez un texte d'ancrage de mots-clés excessif: Si vous souhaitez créer un lien vers vos pages internes sur un sujet, tel que "stratégies de création de liens", n'utilisez pas le même mot clé que votre texte d'ancrage. Au lieu de cela, utilisez quelque chose comme «en savoir plus sur la création de liens» ou une combinaison d'un mot-clé générique et exact. La variété est la clé.
- Évitez les liens non pertinents: Quel est l'intérêt de créer un lien vers votre site de dressage de chiens en utilisant le "meilleur entraîneur de golf" comme point d'ancrage? Il n’est pas logique d’améliorer le classement de Google et pourrait en fait entraîner une pénalité de Google.
Si vous avez besoin d'un guide détaillé sur la sur-optimisation, consultez Comment éviter la sur-optimisation pour votre site.
Étape # 6: Améliorez le classement Google avec la recherche de mots clés
Une fois que vous êtes débarrassé des liens non naturels, il est temps d'améliorer le référencement sur la page de la bonne manière.
La recherche de mots clés est un élément essentiel d'une stratégie de marketing entrant efficace. Vous n'irez pas loin sans comprendre comment cela fonctionne.
Découvrez comment votre public trouve votre site
Pour être efficace, vous devez identifier les mots-clés que votre public cible utilise pour trouver votre site. Voici comment cela fonctionne.
Étape 1: Visitez Ubersuggest, entrez votre mot-clé et cliquez sur Rechercher.
Étape 2: Cliquez sur Idées de mots-clés
Étape 3: Examiner les mots clés et le volume de recherche pour le mois
Voici comment cela vous aide.
Lorsque vous recherchez des mots clés, vous obtenez des informations de première main sur votre public cible, les informations qu'il souhaite connaître et comment il le souhaite.
Par exemple, lorsqu'un internaute recherche des «didacticiels html5 pour débutants», vous savez que le chercheur est un débutant qui recherche des solutions et qui souhaite un contenu utile sur ce sujet.
Cela peut vous guider pour rédiger des titres et du contenu qui se classe bien dans les résultats de recherche Google.
Il est utile de déterminer les personnalités des acheteurs et le cycle de vie des clients de votre public cible, afin de comprendre ce qui les motive. Ensuite, fournissez un contenu de page pertinent qui vous aidera à améliorer votre classement Google.
Alexa peut vous aider à déterminer les données démographiques de votre audience, comme dans l'exemple ci-dessous pour Upworthy.
Remember when I mentioned transactional and informational keywords?
When you do keyword research, you can easily see whether users are simply looking for information or ready to buy.
That’s called user intent, and here’s how it looks for the keyword research example used earlier.
In this example, free web design is an example of an informational keyword. Free web design courses is an example of a transactional keyword.
You need both informational and transactional keywords in your page content to improve the Google rankings of your website.
It’s your job to educate, inform, inspire, and build interest before recommending a product.
Informational keywords can be used to build email lists and nurture prospects before offering a product for sale.
Also, don’t ignore long-tail keywords and questions.
The rise of voice search and BERT means long-tail keywords are more important than ever before.
This guide to intergrating long tail keyterms is a good place to start.
Spy On Your Competitors’ Keywords
If your competitors are ranking ahead of you in Google search results, it’s time to spy on them.
If the search algorithm likes them, you can learn and copy their strategies.
I like to use Google Keyword Planner for this because it gives me an accurate estimate of competitors’ keyword targets.
Let’s assume you’re in the “survival knife” sub-niche. One of the authority blogs you might spy on is survivallife.com.
On the Ubersuggest homepage, instead of inputting a seed keyword, simply type your competitor’s URL into the landing page box and click search.
Then scroll down the page until you see “SEO Keywords.” You will see the keywords that your competitor is targeting.
In addition to the keywords, other data includes:
- Volume: The number of searches the keyword has during a month.
- Position: The position the URL is ranked for in Google search.
- Estimated visits: The estimated traffic the webpage gets for the keyword.
For example, your competitor ranks number 1 for the term “survival life.” With the top spot, they receive roughly 395 visitors per month for the term. So, if you’re successful in overtaking them, you know what type of traffic to expect.
This works for any niche and can help you uncover hidden keywords that will help improve your ranking.
Boost Lower Ranking Keywords
If you find your web page on page two, how can you boost its ranking to the first page of Google?
You can use the skyscraper method, popularized by Brian Dean from Backlinko.
Find a post or article that’s ranking already, improve it, and promote it everywhere. This led to a 457% organic traffic increase for him.
If you want to do this for your topic (for example, “outsourcing guide for small business”), follow this simple guide:
- Extensively research the topic, including research studies.
- Identify the keywords to target using the strategies I shared with you in this post.
- Write a more in-depth post (that’s longer, more accurate, and actionable).
- Link out to authority blogs that are doing outsourcing well.
Make sure you write a powerful and clickable headline.
For example, if your first headline is:
Outsourcing Guide For Small Businesses
You can improve it like this:
The Complete Guide to Outsourcing for Small Businesses
An In-Depth Guide on How to Outsource for Small Businesses
X Ways Outsourcing Can Revolutionize Your Small Business
Contact the blog owners that you mentioned in your post and ask them to check it out. Hopefully, you’ll get a handful of authority sites to link back to you.
Use Keyword Analysis to Improve Content
Let’s get one thing straight.
There is no optimal ratio for placing keywords in an article.
However, knowing the right keywords to target is of the utmost importance. That’s the basis of keyword analysis.
Wordstream defines keyword analysis as:
The starting point and cornerstone of search marketing campaigns. By understanding what queries qualified visitors to your website type into search engines, search marketers can better customize their landing pages to increase conversion rates.
Unless you know the queries that qualified visitors type into Google, you’ll find it difficult to improve your ranking and conversion rates.
By now, you know how to do keyword research. That’s the easy part. The difficult part is knowing which keywords are bringing in organic traffic.
Ever since Google’s “Not Provided” update, this info has been hard to come by. This guide to unlocking Not Provided Keywords will help you recover some of the data. But these days, it’s impossible to get a full view of what terms drive organic traffic.
You do want to pay attention to popular keywords, terms your competitors rank for, and Google’s “People also ask” questions.
Use this information to write on-page SEO content that matches user intent (remember that?). This will improve the Google ranking of your web pages.
How should you place your target keywords in the content?
Let’s assume you want to write an in-depth review on “best senior irons for seniors.” Here are some titles that you could use:
- Top 10 Best Senior Irons For Seniors
- Buyers’ Guide For The Best Senior Irons For Seniors
- Best Senior Irons For Seniors – The Ultimate Guide
To start your introduction, you could begin like this:
There are several senior irons in the marketplace. But knowing the right one for you is the most difficult decision. If you read this guide from start to finish, you’ll know the best senior irons for seniors that are affordable and reliable.
Or, you could start your introduction by asking a question:
Do you want to find the best senior irons for seniors? This page will not just tell you about the irons but will show how to use them to improve your golf game and provide practical tips on getting a huge discount for your purchase.
Do you see how I placed the target keyword in the first paragraph, without making it seem like spam?
As I’ve said before, target a specific keyword in a natural manner – don’t just try to make it look natural.
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Step #7: Increase Google Ranking With On-Page SEO
Now that you know which keywords you want to target – and should be targeting – to maximize your performance, you’re equipped to make meaningful on-page SEO changes.
Backlinko has an excellent guide that breaks down on-page SEO factors that will earn you big points with Google and your visitors.
Let’s break down a few key considerations.
Optimize Title Tags
Title tags are still a big part of determining how your site will perform.
Make sure every title tag is descriptive, unique, and catered to your targeted keywords.
Avoid using the same keywords and title tags over and over. This way, you’ll diversify your opportunities while avoiding cannibalizing your own efforts.
Say that you’re an ecommerce company. A good formula for your product pages could be:
(Product’s Name) – (Product’s Category) | (Brand Name)
Like this:
Curly Hair Leave-in Conditioner – Hair Care | Diana’s DIY
Here are a few more title tag optimization tips:
- Use pipes ( | ) and dashes ( – ) between terms to maximize your real estate.
- Avoid ALL CAPS titles. They’re just obnoxious.
- Never keep default title tags like “Product Page” or “Home.” They trigger Google into thinking you have duplicate content, and they’re also not very convincing to users who are looking for specific information.
- Put the most important and unique keywords first.
- Don’t overstuff your keywords. Google increasingly values relevant, contextual, and natural strings over mechanical or forced keyword phrases.
- Put your potential visitors before Google – title tags can make-or-break traffic and conversions.
Keep in mind Google shows roughly 60 characters on a SERP, but don’t cut off if a longer title suits the page content. The search snippet title Google displays can be dynamic based on the search query.
So ultimately, you might be doing yourself a favor by getting more descriptive.
Plus, desktop snippet titles are limited by pixel width, while mobile display titles are typically longer.
Here’s an example from Hobo Web:
In the image above, Google displays as many characters as possible from the beginning. But in the image below, Google truncates the middle of the title to show the term “Hobo” at the end to show relevance to the user’s query.
While meta descriptions have negligible (if any) impact on your rankings, they still serve the important purpose of helping to determine your search snippet and adding an extra factor of uniqueness. This in turn can influence your click-through rate (CTR) from SERPs.
Check out this Kissmetrics article on making the most of meta descriptions for your CTRs.
Use Schema Markup (aka structured data markup)
Schema markup can be thought of as extra “labels” on information that tells Google what your content means. For example, let’s say my name appears on an article, so Google displays my name in a SERP entry.
But if I use the right schema around my name in the article’s HTML, I can indicate to Google that I’m the author of the article, not just another term in a sea of indistinguishable words.
Not only does schema markup help Google understand your website, it also makes a massive difference in attracting traffic to your website.
Schema helps give users more relevant information in a visually organized and aesthetic way.
Plus, featured snippets are featured more on mobile SERPs, which we discussed are more common in the U.S. than desktop searches.
Google’s Structured Data Markup Helper is a great tool for implementing schema markup on your site.
You can use schema tags to identify various types of SERP information, including:
- Articles
- Book reviews
- Events
- Local businesses
- Movies
- Des produits
- Restaurants
- Recipes
- Software applications
- TV episodes
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This article offers a step-by-step schema markup tutorial to get you started.
Create a Sitemap to Improve Google Rankings
A sitemap tells search engines about the organization of your site’s content.
That way, when Googlebot reads the file, it can more intelligently crawl your content. This helps make it more readily available for ranking on SERPs.
Sitemaps also provide valuable metadata about pages on your site like when they were last updated, how often you make changes, and how the page relates to other pages on your site.
You can use XML-sitemaps.com, a simple sitemap generator. If you use WordPress, there are several site map generator plugins as well.
Once you have your sitemap, check out my article on XML Sitemap to download your sitemap file, put it into the domain root folder of your website, and add the sitemap URL to your Google Webmaster account.
Now that we’ve covered some key on-page SEO factors, it’s time to discuss how to differentiate your brand from good to great with unique, strategic, and purposeful content.
Step #8: Use Keywords to Create Better Content
Although I’ve touched a bit on keyword research and placement already, in this section, we’ll look more at going leveraging those keywords that you’ve researched.
Sadly, a lot of people misunderstand the purpose keyword research and placement.
Even before Google rolled out their first Google Panda update, the best search marketers knew that quality, valuable, and useful content should target a particular group of people.
Optimize for informational keywords and improve your search ranking by writing resourceful and detailed content while supplementing it with descriptive meta description and title tags.
This process attracts raving fans, gets your content shared on social media platforms, and garners relevant and high-authority links naturally.
If you want to write resourceful and detailed content, follow the guide below:
Use Data-Driven Articles
According to ConversionXL, data-driven approach can increase your traffic.
Back up facts with accurate data so that people will see your content as authoritative and share it on social media, expanding your organic reach. This post on how to create and promote an infographic is an example of data-driven content.
Other examples of data-driven content include:
The Science of Productivity
5 Things You’re Measuring Incorrectly with Digital Analytics and What To Do About It
7 Proven Strategies To Increase Your Blog’s Traffic By 206%
The resources below will help you to backup your content with accurate data:
Aim to include newer stats — less than three years old is ideal.
You can even micro-target content. For example, if a blogger experiments with niche marketing, take it a step further and try niche marketing with an aged domain name, then write it up.
Use Storytelling
Stories can captivate your audience, evoke emotions, and improve your conversion rate.
Here’s how to tell a story that captivates your audience:
Begin with something unique: Start your story with a unique message that resonates with your audience. Ideally, this should connect with your audience’s questions or pain points.
Infuse Your Own Experiences: It’s called a story for a good reason. Use your own experiences (whether good or bad) as part of the message. No fakery allowed!
Jon Morrow used this on-page SEO content technique to grow his blog to 1,740 loyal subscribers in just seven days. Here’s the post that helped him connect with his audience: How To Quit Your Job, Move To Paradise, and Get Paid To Change The World.
Add a Call-to-Action (CTA): Every story must have an ending. Once you capture your readers’ attention, they expect you to share the solution. After all, your story is supposed to solve a problem, not nurture it.
Use a call-to-action link or button to lead people to your funnel and convert them. MatchOffice increased its conversion rate by 14.79% by changing its CTA copy.
Unbounce provides some more examples of actionable CTA buttons to replace your generic ones:
Write Shareable Headlines
Google has made a lot of changes to search rankings, but one element remains crucial: the headline.
If you write a shareable headline for your post, nothing can stop it from getting clicked, read, and shared by true fans.
Peep Laja of ConversionXL increased his conversion rate by changing the word “today” to “now” in a headline. It also helped him increase sales by 332%.
Headlines truly win the clicks.
Even if your web page is ranked at #1 in Google for page content, that doesn’t mean you’ll get the most clicks.
On-page SEO gets you in the running but the title can convert impressions to clicks.
Let’s search for the term how to outsource. Note that the most clickable headline is in position #2.
The perfect example of a website that uses shareable headlines to boost conversion rate is Upworthy.
I’ve used Buzzsumo to analyze Upworthy’s headlines. Check out the amazing number of shares the first article has racked up.
If I wanted to craft a better headline for my own content, here’s what I’d do:
Add numbers: Upworthy’s post was shared over 1.6 million times on Facebook because it has a definite number. If the headline was “Americans are Completely Wrong About This Mind-Blowing Fact,” I’m sure the total number of social media shares would be lower.
Here are some more examples. When I wrote this post, these headlines were ranked in the Google top 10 for their respective keywords. But, a simple tweak would result in a higher click-through rate.
Original headline:
SEO Basics For Optimizing Your Site
Let’s add some numbers:
- 6 SEO Basic Tips For Optimizing Your Site
- 12 SEO Basics You Need To Optimize Your Site
Original headline:
- Freelance Writing Tips For Stay-at-Home Moms
- Freelance Writing Jobs To Make Money
Let’s add some numbers
- 5 Freelance Writing Tips To Help Stay at Home Moms Make Money
- 10 Freelance Writing Jobs You Can Make Money From
Invoke Curiosity: Curiosity will cause people to click your headline, but do it with caution and make sure that you deliver on the promise of your headline with quality content.
For example, if your title is:
Top 7 Body Building Secrets You Didn’t Know
Then make sure that you reveal the ‘7’ secrets, and ideally, what you reveal needs to be new or unique.
Create a Multimedia Experience
While regular blogging is important, don’t settle there.
Hone in on your keywords to learn the questions that brought your visitors to your site. Then use diverse types of content to answer those questions, like:
- Videos
- Guides
- Ebooks
- Infographics
- Webinars
- Demos
- Checklists
- Email series
- Animated GIFs
- Comics
- Podcasts
For a comprehensive list, see HubSpot’s 20 types of lead generation content, as well as 14 types of experimental content that you should try out.
Abolish Duplicate Content
Use tools like Copyscape, SiteLiner, and Screaming Frog to make sure you’re not repeating yourself.
While the occasional duplicate content won’t destroy your rankings, you’ll be doing yourself a favor by showing Google each piece of content is original, relevant, and useful.
Once you have great on-page SEO content that includes informational and transactional keywords and tells a story that appeals to your audience, it’s time to build links the right way to improve Google rankings.
Step #9: Build Links the Right Way
Earlier, I showed you how to analyze links to your site using SEOprofiler.
Here’s another analysis I did for Business Insider’s site.
Note that it shows a range of different types of anchor text for inbound links.
That’s exactly what you need to build links the right way and improve Google rankings.
Here are some of the ways to do that and the types of links that you need.
Anchor text linking (in-text links): Anchor text links are simple links that appear within the content. See an example below…
I’ve found placing anchor text links “above-the-fold,” can increase conversion rates.
The anchor text linking strategy is mostly used when you’re looking to rank for a particular keyword.
You can use your target keyword as anchor text, but to be on the safe side and avoid penalties with the search algorithm, mix it up with generic keywords.
For example, if your primary keyword is digital camera reviews, when building your links from another site, link naturally like this: find the best digital camera reviews, top digital camera brands, etc.
A good mix is smart on-page SEO.
Internal Links: External links (that is links from other sites to yours) are important, but internal links are also important. Make sure to link to important internal pages using optimized anchor text when it makes sense.
Editorial Links: Creating useful content and sharing it through social media naturally results in valuable inbound links.
A good example is the post on 200 ranking factors that Brian Dean wrote. It’s been cited multiple times.
For Google, what other people say about you is much more important and relevant than what you say about yourself to improve Google rankings.
Over the years, I have created thousands of rich, data-driven, and useful blog content.
If you search for anything related to content marketing, Quick Sprout and neilpatel.com pop up, which means that I get a lot of editorial links.
Copyblogger links out to useful and relevant resource posts that contribute to the engagement that they already have with their audience.
I strongly believe that the site owners didn’t do anything to get those editorial links.
They simply earned the links because of the usefulness of their content. Focus on exceptional content if you want to earn links that will improve the rank of your web pages.
Scale link building: Link diversity is the ultimate way to generate Google-friendly links and improve Google rankings while staying off the penalty radar.
This tutorial from SEMrush will show you how to ethically build links to improve Google ranking.
Old techniques, like directory submission, forum marketing, wiki sites, and even guest blogging and press releases don’t work and they also put you at risk for a Google penalty.
To get a diverse inbound link profile, write page content that will gain links from local, regional, and international sites relevant to your own.
Then, you’ll build a natural link profile with natural, targeted on-page SEO that will withstand anything Google throws at it.
Conclusión
Unlocking the Google search ranking has a certain level of mystique. The key to unlocking higher Google rankings without getting slapped with a penalty boils down to being useful and memorable.
Take the time truly understand your target audience and their desires.
Do the research needed to identify the long-tail keywords they’re using to get to your site.
Once you have this info, you can create killer content to meet their needs, solve their problems, and keep them coming back for more.
Keep churning out great content and promoting it with all you’ve got.
Lather, rinse, repeat, and you’ll dominate search engines while avoiding Google penalties from algorithm updates.
How did your site do in the most recent Google update? Did you see any change in rankings, traffic, and conversions?