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Ninguno de estos comunes activadores de llamada a la acción probablemente obtendrá el resultado que desea porque su público objetivo está más informado que nunca.
Si quieres aprender a escribir el llamada a la acción perfecta que cautivará a su público objetivo, lo educará y aumentará sus conversiones, este artículo en profundidad fue escrito pensando en usted.
Una de las principales razones por las que la mayoría de las páginas de destino y las páginas de ventas no convierten a los clientes potenciales en clientes es un llamado a la acción débil sin sentido de urgencia..
No todos los mensajes de llamado a la acción son iguales. La mayoría de los especialistas en marketing digital B2B no utilizan CTA efectivos para atraer a sus clientes ideales. Y, lo que es peor, algunos no los usan en absoluto. Según Small Biz Trends, 70% de las pymes B2B los sitios no tienen una llamada a la acción.
Deje de dar excusas endebles por su falta de un llamado a la acción efectivo. Ahora es el momento de enfocar a los visitantes en decisiones simples y efectivas que impulsarán las conversiones y lo establecerán como una autoridad, dice Joanna wiebe.
Para ser honesto contigo, escribir una publicación de llamado a la acción que obligue a tus visitantes a tomar la acción correcta no es una tarea fácil. Desarrollar un sentido de urgencia en lugar de presionar es una línea muy fina. Las 8 tácticas siguientes te lo facilitarán.
Táctica # 1: vender la demanda
Olvídate del freemium. Utilice una prueba gratuita en su lugar. Hay algunas llamadas a la acción en las que no puede evitar hacer clic y la táctica de CTA de "prueba gratuita" es una de ellas. Esto funciona especialmente bien para empresas que venden software como servicio (SaaS), como SalesForce.
No tenga miedo de ofrecer una prueba gratuita o un libro electrónico gratuito. Hay al menos 8 formas de convertir esos miembros gratuitos en clientes pagos a través publicidad por correo electrónico.
Es esencial guiar a sus visitantes en cada paso del proceso de compra. Le ayuda a identificar qué es efectivo y qué puede omitir y presionar el botón verde para comprar. Existe una forma de equilibrar las necesidades y objeciones de los clientes que ayudará a aumentar su tasa de conversión.
Cuando lanzamos KISSmetrics y CrazyEgg, adoptamos esta táctica para hacer crecer nuestra base de clientes. Shopify ha multiplicado sus ingresos por 10 en 3 años y ahora tiene más de 175.000 usuarios, en parte gracias a su prueba de 14 días.
Si desea que sus clientes actúen, debe ayudarlos eliminando todas las barreras posibles. Recuerde que tienen muchas preguntas y esperan que usted les brinde la solución adecuada.
Si les pide que compren después de su primer encuentro con su marca, El 84% de ellos rebotará en su sitio.. Pero, si les da una prueba gratuita, puede aumentar las conversiones en un 328%. Este es el botón de acción en el que debe concentrar su energía para generar clientes potenciales de calidad.
Sin embargo, cuando utilice pruebas gratuitas en su copia de llamada a la acción, debe tener cuidado de no perder usuarios de prueba al final del período de prueba.
Un estudio de Harald Van Heerde, profesor de marketing en la Universidad de Massey y sus co-investigadores en las universidades de Tilburg y Maastricht, analizó los datos de los hogares 16512 clientes. El estudio encontró que un gran porcentaje de usuarios que se inscribieron para una prueba gratuita no cambiaron a una solución premium (paga) después del período de prueba.
Estos datos deberían alertarle sobre los peligros que pueden atrapar a los proveedores de servicios de software imprudentes.
A través Prueba A / B y el seguimiento de métricas procesables, podrá determinar el marco de tiempo óptimo para utilizar en su prueba gratuita.
¿Cuál de estas soluciones funcionaría mejor para usted: un período de prueba gratuito de 14 o 30 días? Es difícil de contar. No conozco la naturaleza de su negocio y cuán receptivos y receptivos son sus clientes ideales.
Entonces, en lugar de adivinar, pruébelo para descubrir definitivamente qué período es mejor para usted y genera más conversiones a su producto premium.
Por ejemplo, Moz ofrece una prueba gratuita de 30 días:
Shopify ofrece una prueba gratuita de 14 días, mientras que Bigcommerce ha elegido un período de prueba gratuito de 15 días:
Muchas grandes marcas, independientemente de su gran base de clientes, todavía ofrecen períodos de prueba gratuitos para los nuevos usuarios. Por ejemplo, eche un vistazo a Insightly.com, una popular empresa de servicios de software CRM:
Táctica n. ° 2: escriba una llamada a la acción basada en beneficios
Su llamado a la acción debe proporcionar algún tipo de beneficio al cliente. De lo contrario, su tasa de clics se verá afectada. Permítanme explicar lo importante que es esto, usando Google como ejemplo:
Sabes que la web funciona principalmente con contenido. En el pasado, antes de que Google comenzara a implementar su actualizaciones de algoritmos, muchas personas no estaban muy preocupadas por la calidad de sus publicaciones, publicaciones de blog, videos, libros electrónicos gratuitos y otros contenidos. Pero hoy es un juego diferente.
¿Por qué a Google le apasiona tanto el valor que aportas al contenido? Es por los usuarios de Google.
La gente busca desesperadamente las mejores respuestas posibles cuando utiliza Google como motor de búsqueda. Si Google no proporciona las respuestas correctas, cambiará a Bing u otro motor de búsqueda como Pato Pato a ganar. El beneficio para sus usuarios es el acceso a la mejor información.
En una nota relacionada, su llamado a la acción debería mostrar una ventaja a sus usuarios. Si las personas no están seguras de cuánto valor le dará su botón de CTA, no harán clic en él.
Después de probar diferentes copias en mis botones de llamada a la acción, decidí continuar brindando beneficios con cualquier botón de acción. En QuickSprout, prometí ayudar a mis lectores "Duplique su tráfico en 30 días". Luego, en el botón CTA, les pido que hagan clic para ver el curso gratuito:
No soy el único que ofrece valor y crea una copia de los beneficios que los usuarios obtendrán si se unen a ellos.
La ubicación y el color de los botones de llamada a la acción son tan importantes como el mensaje. Muchas personas han descubierto que colocar un cuadro de selección en la parte inferior de la copia funciona mejor, mientras que otros especialistas en marketing obtienen más conversiones cuando el botón se coloca a la derecha del cuadro de selección. Y el color del botón a menudo funciona mejor en contraste con el tema de color principal de la página.
¿Un botón rojo de CTA supera a un botón verde por otras razones psicológicas en su público objetivo? Es difícil de contar. Estas variaciones en los resultados le dicen una cosa: debe probar cada elemento de su llamado a la acción, incluido el color y el diseño de los botones.
Táctica # 3: Introducir la gratificación instantánea
A nadie le gusta esperar. Odio ver una larga fila en el aeropuerto o en el banco. Probablemente eres el mismo.
Por eso, si desea hacer crecer su negocio en línea, debe asegurarse de que su servicio de atención al cliente esté funcionando. Pon a prueba la paciencia de tu cliente, por ejemplo con tiempos de espera prolongados, comprende el 35% de lo que los consumidores llaman mal servicio al cliente.
La razón fundamental por la que está en el negocio es la satisfacción de sus clientes. Y la gratificación instantánea es lo opuesto a la gratificación retrasada.
Cuando los clientes ideales llegan a su página de destino o tienda, tienen preguntas como "¿Voy a obtener la máxima satisfacción comprando este producto o registrándome en su lista de correo electrónico?"
En casi todos los demás contextos reales, gratificación diferida es la clave del éxito. Apreciamos las cosas en las que tenemos que trabajar y esperar.
Cuando se trata de persuadir a las personas para que actúen en línea, especialmente cuando vende un producto digital (por ejemplo, un libro electrónico o software), incluso una pequeña demora para darles a las personas lo que quieren afectará negativamente su tasa de conversión.
Puede ofrecer un libro electrónico gratuito, un avance de generación de clientes potenciales destinado a aumentar la conversión y los clics que, en última instancia, engañan a los consumidores para que le den su tarjeta de crédito.
Comprende que la web es un espacio virtual. Por tanto, es más difícil confiar en alguien. De acuerdo a Tráfico de Maven, "Los consumidores de hoy están cada vez más acostumbrados a la gratificación instantánea". Quieren la recompensa inmediata.
Si voy a su tienda de cámaras digitales en línea y compro una cámara, no esperaré que el producto aparezca en mis manos inmediatamente después de presionar la acción del botón. Este es un producto físico y usted, como minorista, debe organizar el envío y otra logística. Pero, si compro cualquier software en su tienda, espero descargarlo inmediatamente.
El experto en redes sociales Jon Loomer sabe cómo utilizar el poder de la gratificación instantánea para que la gente se una a su campaña de correo electrónico. Su llamado a la acción es "Obtenga un libro electrónico", pero se ha convertido bien para él.
Russ Henneberry, director editorial de Digital Marketer, utiliza estratégicamente el poder de la gratificación instantánea para elaborar sus mensajes de llamado a la acción. El texto de su botón usa dos palabras, "Descargar ahora", y también usa un diseño de botón simple para atraer las emociones de las personas y persuadirlas para que participen en una campaña de correo electrónico más grande.
Táctica n ° 4: evoca la curiosidad
Cuando usa la curiosidad de manera efectiva, conduce a Incremento de ventas.
En 2014, Andrew Sobel cotizó 6 reglas para despertar la curiosidad. Una de esas reglas es decirle a la gente lo que está haciendo y los resultados que está obteniendo, pero no todos los detalles de cómo lo está haciendo.
La curiosidad es el deseo de saber algo. Si crea su publicación de llamado a la acción de una manera que haga que sus prospectos quieran saber qué hay al otro lado de esa CTA, estarán más dispuestos. Haga clic para brindarle la generación de prospectos que desea. Y el cuanto mayor sea su CTR, más ventas hará.
Un nuevo estudio de Universidad de California-Davis sugiere que cuando nuestra curiosidad se despierta, conduce a cambios en el cerebro que nos ayudan a aprender no solo sobre el tema en cuestión, sino también sobre información incidental.
Incrementa tu curiosidad del cliente porque tu producto no es cuestión de pura suerte. Los desencadenantes emocionales como la confianza, el placer, la sorpresa, el placer y, lo más importante, la satisfacción despiertan la curiosidad de sus usuarios.
Cuando las personas confían en usted, por ejemplo, están más que dispuestas a presionar el botón de acción deseado. En una nota relacionada, cuando las personas están encantadas con la copia en su página de destino o Anuncios PPC, hacen clic porque perciben una ventaja.
La curiosidad te hace querer aprovechar una oferta porque puedes imaginar la recompensa y cómo puede mejorar tu propia vida. Es una búsqueda emocional para saber más, saber más, tener más y ser más.
Los miembros de su público objetivo son seres humanos que racional y / o emocional elección, dependiendo de la información que tengan.
Editores Sepa que la gente compra productos con emoción, luego justifique la compra con lógica. Si es así, es su responsabilidad utilizar su curiosidad en la generación de leads para provocar emociones que persuadirán a sus clientes a comprar. Incluso en Compra B2B, las emociones importan más que la lógica.
Crear urgencia también ayuda a despertar la curiosidad. Un sentido de urgencia obliga a las personas a 'obtenerlo ahora antes de que se acabe', mientras que la curiosidad impulsa al usuario a buscar una recompensa o beneficiarse de un libro electrónico gratuito. Cuando ambos elementos están presentes, siempre verá tasas de conversión y de clics más altas para sus ofertas.
Crazyegg, una empresa de mapas de calor que cofundé, ha experimentado una tasa de crecimiento significativa a lo largo de los años. Nous avons utilisé plusieurs formes de copie différentes sur notre bouton d'appel à l'action, mais la version que nous utilisons maintenant suscite apparemment beaucoup de curiosité.
De nombreux propriétaires de sites aimeraient connaître la raison pour laquelle leurs visiteurs quittent le site au lieu de saisir leurs informations de carte de crédit et d'acheter. L'utilisateur s'attend à trouver ces informations lorsqu'il insère l'URL de son site Web dans la boîte et clique sur "montre-moi ma carte thermique".
Music Law Contracts suscite également la curiosité dans leur bouton d'appel à l'action. Le titre de la page de destination fait une promesse et le bouton CTA tient cette promesse.
Sachez que lorsque vous suscitez la curiosité, vous devez être honnête avec vos clients. Ne les attirez pas avec mots de pouvoir et des boutons d'action, uniquement pour leur donner autre chose que ce que vous avez promis.
Lorsque vous promettez de donner aux utilisateurs des vidéos gratuites, faites-le. Tenez-vous-en à votre promesse et votre taux de conversion sera élevé.
Lorsque vous rédigez votre appel à l'action, vous devez trouver un moyen d'intégrer ces mots persuasifs:
- Toi
- Libérer
- Prime
- Parce que
- Immédiatement
- Nouveau
Sur le blog KISSmetrics, nous avons compris l'impact de l'utilisation de mots persuasifs pour convaincre les utilisateurs de rejoindre notre campagne d'email. Jetez un œil à notre ancienne boîte pop-up:
Tactique n ° 5: aggraver le problème, puis proposer la solution
Une étude de recherche menée par 1st Financial Training Services a révélé que 96% de clients mécontents ne vous plaignez pas – pourtant, 91% d’entre eux partiront tout simplement et ne reviendront jamais.
More often than not, what it takes to write a call to action that compels the customer to click and follow-through is a deeper understanding of your audience. And, according to Lee Resource, “for every customer complaint there are 26 other unhappy customers who have remained silent.”
Demian Farnworth shared a powerful copywriting formula for dominating social media platforms and captivating people’s minds:
- Identify a problem
- Agitate the problem
- Proffer a solution
How can you leverage each of these elements to craft a call-to-action that gets your prospects to buy? Let’s explore each of these elements and see how it can improve click-through rate and conversions for our calls-to-action.
Identify a Problem
Your ability to identify your audience’s dominant pain makes all the difference. When you understand what problems they’re experiencing, you’ll be better able to provide the right solutions.
Remember, most of the problems that your target audience says they’re experiencing aren’t actually the main problem. For example, if you’re a web traffic expert and your responsibility is to help your team drive targeted visitors to a website to increase lead generation, what do you think the first step should be?
One solution is to first set up a landing page to convert visitors into leads. Then, you would create a valuable lead magnet, like a free ebook or trial, to persuade the visitors to sign up. If you plan to run a Google AdWords PPC or Facebook ad campaign, your landing page has to be ready before you write your ad copy.
In this case, the dominant problem of your audience isn’t web traffic per se, but landing page optimization. After all, if the landing page isn’t optimized to convert visitors into leads, no amount of traffic will help.
You can use Quora to help identify your target audience’s problems. If you consider the question below critically, it’s apparent that the person who’s asking this question isn’t a novice when it comes to web traffic and lead generation. Take a look:
What the person wants is a way to get traffic for free. This means that if you advise them to use PPC advertising, you’ve failed to identify their problem properly. It no longer matters what the button color, button text or button design is. It’s the wrong lead generation campaign.
In the same vein, if your call-to-action doesn’t acknowledge your customer’s problems, you’ll get few or no clicks at all.
One site that understands its users and their dominant problem is HelpScout. The headline communicates as much: it acknowledges that many help desk solutions don’t deliver efficient customer service and reassures users that HelpScout knows they don’t want to settle for that kind of solution.
Help Scout tells users, in their call to action, to “see the difference” – the difference between other help desk solutions and the HelpScout solution.
Find a way to identify what your ideal customers are struggling with and leverage that to draw them into your offer.
Agitate the Problem
After you identify a dominant problem, but before you proffer a solution, you should agitate it. To “agitate” means to arouse interest or make somebody anxious about something.
If you don’t agitate or address the problem head-on emotionally evoking the sense of urgency, then consumers will never know that you have the solution. A recent Forrester study reveals that 45% of U.S. consumers will abandon an online transaction if they perceive that their questions or problems aren’t addressed.
Your target audience may not know the implications of the symptoms they’re experiencing as a result of their problems. If that’s the case, then it’s your duty to let them know about it.
This copywriting technique has long been used by Dan Kennedy, Ted Nicholas and other renowned copywriters.
Here are two examples of an agitated problem, from Robert Stover:
Remember that you can agitate a problem in your landing page headline, subtitles and bullet points. Each of these elements will either increase or decrease conversions for your call-to-action.
Vistaprint, a company that prints business cards and other marketing materials, understands how to convince its prospects and customers. On the landing page, the company believed that most marketers and business owners have problems with getting the word out and acquiring customers.
If your target audience consists of business owners who are tired of creating content to drive traffic to increase their sales, all to no avail, you can capitalize on that when writing your landing page headline. Your headline could be something like the following:
Stop Writing More Content. Use This 3-Step Formula to Turn Your Old Content Into a Lead Generating Machine!
Offer a Solution
This is the final element and it can make or break your call-to-action. You have to offer a solution to the problems that your users are facing.
It’s not enough to simply identify and agitate the problem – your job is to make the solution available to them. If they buy in, they might not buy immediately. This is where the follow up email campaign converts on lead generation.
In his book, The Customer Service Solution: Managing Emotions, Trust, and Control to Win Your Customer’s Business, author Sriram Dasu explains how consumers perceive services and shows you how to enhance customer service, every time, by solving their problems.
An example of a brand that knows how to proffer the right solution is Webnode, which enables users to create websites easily, especially if they don’t want to mess around with code. Their call-to-action says it all:
Awesome Web, a site that helps you find and hire web designers and developers, uses a slightly different approach in its call-to-action. Instead of using a CTA button, it uses text links pointing to different services. But first, the site asks the user to identify which problem they’re facing:
At Quicksprout.com, I used a similar formula to craft my landing page message and call-to-action. I started by asking a question: “Do you want more traffic?”
Of course, no reasonable digital marketer would say “no.” That’s why I created the Quicksprout tool to help them identify why they’re getting traffic, what steps they’re missing and what steps to take to get more.
Tactic #6: Leverage the Urge to Belong
Have you ever felt like you missed out on an opportunity that could’ve transformed your life and business? Human beings have this urge in their DNA to always belong. Your ideal customer doesn’t want to miss out on what others are already experiencing.
The urge to belong is related to the concept of social proof. Techcrunch noted that social proof is the future of marketing, because it’s the easiest way to ease customer’s minds and eliminate their objections.
Social proof is centered around a concept that people will take action based on what others have done. In other words, it means “following the crowd” – doing the same thing that they did, because you don’t want to miss out on the reward.
Here’s an excerpt from ConversionXL, to help you understand social proof better – Dr. Robert Cialdini is the father of persuasion and influence:
A lot of brands use social proof in various ways – i.e., the number of people who have joined their email list or use their product – in crafting their call to action messages.
For instance, MailChimp, an email marketing company, notes that over 8 million users have already become MailChimp users. This would likely motivate first-time visitors to convert, too.
Help Scout’s marketing expert, Gregory Ciotti, also uses social proof to grow the company’s email list. One of the ways he persuades first timers to opt in is by displaying the current number of email campaign subscribers:
If you study examples of social proof critically, you’ll see that the vast majority of them aren’t written directly on the call-to-action buttons. And, that’s appropriate, because the call-to-action itself should only contain carefully selected copy aimed at leading the customer to click the button.
Pat Flynn, founder of SmartPassiveIncome.com, also uses social proof to showcase his email campaign subscribers and persuade new visitors to sign up.
Social proof can work on other parts of your site, not just on the main blog section or landing page. Several smart bloggers showcase the number of their subscribers on the sidebar, to persuade new users to opt in. Darren Rowse, founder of Problogger.net, is a good example:
Tactic #7: Use a Strategic Cliffhanger
You’ll never believe what happened next…!
Cliffhangers are primarily used by fiction authors and screenwriters. A cliffhanger is just an unresolved ending in a part of a serialized drama or book that leaves the audience or reader eager to know what’s going to happen next.
Cliffhangers can also work for marketers. You need people to click your call-to-action button, whatever the button design is, or you won’t get any conversions. The CTA is the tipping point between the time “bounce” and “conversions.”
It’s cliffhangers that make fans and movie enthusiasts want to tune in to the next episode of a TV or movie series.
Hollywood does a great job at segmenting a movie into a series of films, so that the audience will want to watch all of the films in the series to find out what happens at the end. Dr. Seuss says it best:
If you use the same strategy to craft your call-to-action message, your target audience will be compelled to click the button text to find out what’s on the other side.
As human beings, we need closure in our lives. The open loops that are created in Hollywood movies, bestselling books and marketing stories leave us dissatisfied.
Hence, we’re always on the lookout for more and we want to keep reading until we get to the end. Here’s a perfect example of a cliffhanger that Kevan Lee used to initiate a call-to-action in this tweet:
Turbotax, tax preparation software owned by Intuit, understands that storytelling is a powerful marketing technique that no one can resist. As long as the target audience consists of human beings who are driven by emotions, this will remain true.
Turbotax.com uses the cliffhanger concept to persuade potential customers to watch its video:
Evernote uses a cliffhanger to get users to upgrade to a premium solution, right on their homepage. The CTA button (Go Premium) itself is a mild form of a cliffhanger, because it entices the user to find out what features are available in their premium version:
Cliffhangers can be applied in any field. If you’re a freelance web developer, you could write three different call-to-action messages that will appeal to customers looking for WordPress web design, HTML web design and Joomla web design. Writing a blog post with a cliff hanger leads to regular subscribers and more engagement as each blog post builds on the last.
Content Marketing Up is a perfect example of a blog with multiple cliffhangers. Potential clients can easily choose what they want:
FreshBooks applied the above technique in its call-to-action. Since it’s offering accounting solutions to non-accountants in various fields and industries, they crafted four different CTA buttons.
Your CTA copy is a crucial element of every landing page. You have to make sure that it’s relevant, useful and easy to understand. A little tweak in the copy can make a lot of difference.
For example, Fitness World, a major chain of gyms in Scandinavia, changed its CTA copy from “Get membership” to “Find your gym & get membership.” That simple change led to an impressive result: the company’s click-through rate increased by 213.16%.
Tactic #8: Offer a Bonus
We all crave a reward. There may be no such thing as a free lunch, but we humans can’t resist the allure of a freebie, including a free ebook that piqued our interest.
So, one effective way to attract and retain more customers is by offering them a bonus. You should also start offering a bonus in your call-to-action message.
When a company or service provider gives you an opportunity to save some money when placing an order, that’s a form of reward, because the risk is on them.
Verizon offers customers the chance to save $300 when they trade in a phone for a new one. In fact, most telecommunications service providers use “bonuses,” such as extra savings, free shipping, buy-one-get-one-free offers, and rebates. Here the button text is essential to convey getting paid.
What Are Some Compelling CTA Types?
Sell the trial, write a benefit-oriented CTA, showcase instant gratification, evoke curiosity, offer a solution, leverage FOMO, offer a bonus, or use a cliffhanger.
What’s the Problem-Solution Process For CTAs?
Identify a problem, Agitate the problem, and offer a solution.
Conclusion
Your landing page, contact us page, promotional banners, sales copy and PPC ad campaigns will generate quality leads and customers to your business when your call-to-action button is clicked.
To a large extent, a high click-through rate will result in a higher conversion rate, if all other elements (such as your sales funnel and offer) are well-optimized for your target customers.
Remember that you don’t have a blog traffic problem. The major challenge associated with building a profitable blog, sales funnel or product is getting the right people to click the “Order” or “Add To Cart” button.
If you can persuade a handful of people to do that every day, you’ll see consistent sales.
Finally, whether you’re driving traffic from search engines or through social media referrals, keep in mind that you’ve got to test your call-to-action messages, copy and button design.
There is no single rule for writing a compelling CTA. It’s only by testing variations that you can be sure of what works.
What is your best strategy for writing a call-to-action that compels the right people to click and follow through?
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