
Vender puede ser difícil porque implica un proceso complejo de comportamiento y cognición humanos.
Es más que probable que los especialistas en marketing que luchan por ganar clientes no prospectaran de la manera correcta o se esforzaran lo suficiente.
En este artículo detallado, aprenderá cómo aprovechar el poder del cerebro humano a través de consejos de venta de neurociencia.
Ya sea que venda un producto digital en línea o dirija un negocio físico, estos principios de neurociencia del comportamiento funcionarán para usted. Le ayudarán a atraer más visitantes a su embudo de marketing y convertir las visitas ocasionales en ventas.


1. La influencia determina el valor de su producto
El marketing de influencers llegó para quedarse, por lo que debes adoptarlo.
La influencia es tu capacidad para persuadir a los demás de que adopten tu propio punto de vista. Usted cree en su producto (por ejemplo, un curso en línea, un libro electrónico, un software), por lo que, naturalmente, quiere que los demás también crean en él.
Su capacidad para persuadir a los demás de esta manera apelando a sus emociones aumentará sus ventas. La influencia aumenta el valor percibido de sus productos.
Verás, los influencers tienden a vender más productos. No es porque hayan creado el mejor producto, a veces eso simplemente no es cierto, sino porque a lo largo de los años han ganado credibilidad. La gente confía en sus opiniones.
Por ejemplo, en el mundo del marketing digital, la gente confía en Seth Godin. Esto se debe a que Seth Godin ha escrito más de 20 libros superventas. Es un orador público solicitado e influyente en las redes sociales.
Seth no pierde las palabras. La mayoría de sus publicaciones tienen menos de 200 palabras como la que se muestra a continuación, pero el intercambio social y la participación de estas publicaciones es increíble.


Recuerda que influencia no es lo mismo que popularidad. No son intercambiables, aunque mucha gente los considera como tales.
Brian Solis informa que una persona que respondió a una encuesta que realizó con Vocus lo expresó así:
La popularidad es solo que personas como tú influyen cuando te escuchan.
Cuando vendes en línea, hacerte popular no debería ser tu objetivo final. Dedique tiempo a desarrollar su influencia. Se necesita tiempo, pero merece la pena.
En el libro Influencia: la psicología de la persuasión, el autor Robert B. Cialdini, Ph.D., identifica los 6 factores que hacen que las funciones cerebrales de las personas hagan algo que normalmente no harían.


En mi experiencia como marketer de contenido que ha construido seguidores leales, se puede ganar influencia creando constantemente contenido útil para su público objetivo y construyendo relaciones con influencers y lectores.
Si eres un blogger, ya has cruzado el primer obstáculo: crear autoridad e influir en las personas. Macallan convenció a 32 personas para que comercializaran la empresa. Esto resultó en un gran aumento en la exposición y la influencia sobre una audiencia de 150.000.


Luego, dedique suficiente tiempo para la creación de contenido y la construcción de amistades. Responda a los comentarios, responda preguntas y, de vez en cuando, visite el blog de un lector y bríndele comentarios o consejos gratuitos sobre cómo mejorar su sitio.
Hablar en público es otra forma de establecer su marca personal y retener a su audiencia.


2. Debe venderse usted mismo antes de poder vender su producto.
No se equivoque: usted es un producto; y como cualquier producto, debe comunicar con éxito el valor de ese producto. Hasta que eso suceda, será difícil vender sus productos o servicios reales.
Geoffrey James lo expresó mejor:
Antes de que alguien le compre a usted oa su empresa, debe "comprar" la idea de que usted es alguien con quien vale la pena trabajar. En otras palabras, al igual que un candidato de trabajo, su primer trabajo es siempre venderse a sí mismo.
El marketing por correo electrónico es la táctica de generación de leads más eficaz seguida del sitio web / páginas de destino y el marketing de contenidos. ¿Pero adivina que? Cada una de estas tácticas funcionará mejor cuando primero se venda usted mismo y luego el producto.


Venderse a sí mismo no es un desafío insuperable. El mundo del marketing actual ofrece muchas oportunidades para atraer el cerebro humano. Sin embargo, con muchas oportunidades viene un aumento en la competencia.


En un mar de escritores, blogueros, autónomos, consultores, oradores y más, ¿cómo se destaca entre la multitud?
Es simple: apasionarse por su producto.
Cuando te vendes, no tienes que preocuparte por el dinero. Su responsabilidad es educar el espíritu humano de los demás mientras transmite el mensaje central de su marca.
HelpScout no solo intenta vender software de soporte. En cambio, también se vende como marca.


Aprender a venderse a sí mismo primero es esencial para su éxito. Independientemente del producto que ofrezca a la venta, haga todo lo posible por conectar y comunicar los valores fundamentales de su marca a sus clientes potenciales.


3. Genere interés con las características; Crea deseos con beneficios
Vende los beneficios, no las características.
La mayoría de las personas y las empresas creen que los productos y servicios se venden debido a sus excelentes características. Este no es el caso.
La Escuela de Negocios de Harvard realizó un estudio de investigación y descubrió que se venden productos de todo tipo debido a sus beneficios. Sin embargo, los beneficios que impulsan las ventas no siempre son obvios desde la perspectiva del cliente.
Ya sea que venda por correo electrónico, correo directo o ventas en redes sociales, resalte los beneficios y la funcionalidad de su producto.
Comenzar con los beneficios más importantes de su producto les asegurará a los clientes que usted se preocupa por ellos, no solo por el dinero que tanto les costó ganar, al brindarles el Seguro Social.
Vender con beneficios significa que eres transparente con tus clientes. Esto es exactamente lo que quiere su función cognitiva.
Los redactores saben cómo vender beneficios.
Por ejemplo, Dan Kennedy escribió una copia de ventas que generó más de $ 10 millones en ventas a lo largo de los años. Lo mismo ocurre con Eben Pagan, Frank Kern y varios grandes emprendedores digitales.
Estas personas tuvieron éxito porque se enfocaron en los beneficios, no en las características. Una venta exitosa se reduce a una cosa: mostrar a sus clientes cómo su oferta / producto satisface sus necesidades.
Kat Night está de acuerdo en que es más probable que cuantificar los beneficios de un producto dé como resultado una venta que describir sus características.
Sin embargo, para evitar engañar a los prospectos y clientes, debe comenzar por generar interés con las funciones. Entonces aumenta su deseo por su producto con beneficios.
Cuando las personas buscan una solución para satisfacer sus necesidades, lo que realmente busca su función cerebral es un futuro que les atraiga. Según BufferApp, "las personas no compran productos, compran mejores versiones de sí mismos".
Los consumidores están felices de gastar dinero en productos que mejorarán sus vidas. Antes de que se inventara el iPod, existían reproductores MP3 en el mercado. Así que el iPod vendió la ventaja: "1000 canciones en tu bolsillo".
¿Cuál es la diferencia entre un beneficio y una característica?
Así es como explica la gente de User Onboard:


En pocas palabras, los beneficios son lo que usted (o sus prospectos) puede hacer con un producto. Las características son lo que puede hacer el producto. Suenan similares, ¿verdad? Sin embargo, estas son cosas totalmente diferentes.
"Puede ponerse en forma sin forzar sus articulaciones con un entrenador elíptico" apunta al beneficio. "Movimiento fácil de deslizar, temporizador ajustable y configuraciones de intensidad" son todas las características.
¿Ver la diferencia?
Las funciones cognitivas de los clientes son diferentes dependiendo de dónde se encuentren en el proceso de compra. Su cerebro humano primero debe reconocer una necesidad, luego buscar posibles soluciones, evaluar las soluciones, decidir tomar medidas y finalmente realizar la compra.


Utilice las funciones de los pasos 1 y 2; los beneficios funcionarán mejor en su actividad cerebral cuando realmente tomen decisiones de compra (pasos 4 y 5).
El profesor Albert Wenben de la Universidad de Wisconsin-Madison realizó un estudio sobre "Valores del consumidor, beneficios del producto y valor del cliente: un enfoque de comportamiento del consumidor".
Descubrió que "desde la perspectiva del cliente, los productos se ven como un conjunto de beneficios, no como atributos" (funcionalidad).
MBA Skool sugiere que el beneficio de un producto suele ser la respuesta a las preguntas de los clientes. Probablemente ya sepa que las preguntas son impulsadas por el fenómeno psicológico de un deseo emocional de saber más.
El nivel de satisfacción derivado de un producto variará según el comportamiento humano y la neurociencia cognitiva. Después de todo, dos personas pueden necesitar un producto, pero una puede necesitarlo desesperadamente, mientras que la otra puede no tenerlo.
Para obtener los mejores resultados, resalte el 70% de los beneficios de su producto y el 30% de las características.


Tomemos un ejemplo del mundo de los servicios y productos de consultoría de marketing.
Para la mayoría de los minoristas con sitios web optimizados y funcionales, el SEO y el marketing por correo electrónico son más beneficiosos que una página de Facebook. Este no es siempre el caso de otros minoristas.


Si está ayudando a las empresas a configurar una campaña de marketing de Facebook (incluida una página de fans), debe vender con beneficios mientras se dirige a sus clientes ideales (por ejemplo, aquellos sin un sitio web que funcione o con sitios de bajo rendimiento).
La gente compra productos con emoción y justifica las compras de forma lógica. Cuando utiliza la ciencia del cerebro para despertar el interés con las características y crear un fuerte deseo de beneficios, se encuentra con sus prospectos donde se encuentran y les brinda el Seguro Social y la Prueba social que necesitan para sentirse seguros en la compra.
Cuando mencionas las emociones adecuadas, es posible que los clientes ni siquiera sepan por qué están reaccionando a tu producto. Pero lo comprarán.
Recuerde que los beneficios son las cosas que puede hacer con un producto, mientras que las características son lo que el producto puede hacer. Echemos un vistazo a algunos ejemplos concretos:
Twitter es una plataforma de microblogging única. Le ayuda a actualizar su línea de tiempo en tiempo real. Todo partió de su propuesta de valor, basada en los beneficios de la plataforma: "inicia una conversación, explora tus intereses y mantente informado".


Volusion.com tiene una propuesta de valor única que proyecta de manera simple y contundente el beneficio principal de su software.


Es su responsabilidad estudiar su producto y conocer sus características, ventajas y ventajas sobre el producto de su competencia.
4. Venda los resultados pintando una imagen clara
¿Está vendiendo los resultados de su producto?
Si no hace esto de manera constante, es probable que tenga dificultades para adquirir clientes potenciales calificados y aumentar la tasa de conversión y los ingresos.


En estos días, la mayoría de nosotros le estamos vendiendo a una nueva generación de clientes: la Generación Y.
Los millennials son un grupo único de personas nacidas entre 1982 y 2000 y representan el 26% de la población mundial. Más del 23% de los Millennials tienen una licenciatura o superior, lo que los convierte en la generación más educada de la historia.


Même si les consommateurs d’aujourd’hui n’ont pas de diplôme universitaire, ils savent ce qu’ils recherchent dans un produit. Ils veulent des résultats et ils ne laisseront pas leur fonction cérébrale humaine être influencée par une copie sophistiquée qui ne donne pas au moins un aperçu des résultats auxquels ils peuvent s'attendre.
Pour commercialiser avec succès auprès de ce groupe de consommateurs, vous avez besoin de recherches et de données solides.
Une étude menée par Harvey Research sur «Comment vendre avec des études sur le lectorat des annonces» a révélé que «l'une des principales raisons de mener une étude sur le lectorat des annonces est d'obtenir des recherches qui aideront votre organisation à vendre de la publicité.»
Lorsque cette recherche est documentée et les données partagées avec les annonceurs, il devient un partenaire marketing.
Dans la publicité, le résultat est les données, c'est-à-dire les métriques exploitables. Si votre produit a aidé un client à augmenter sa génération de prospects de 27%, c'est une métrique que vous pouvez utiliser pour gagner plus de clients.
Vous êtes-vous déjà demandé comment les introvertis réussissaient à vendre des produits? Un introverti est une personne dont les motivations, les actions, les préférences sociales et les fonctions cérébrales humaines sont dirigées vers l'intérieur. Les introvertis n’apprécient généralement pas le comportement humain associé au fait de convaincre ou de négocier.
Ils sont réservés. La vente n'est pas leur tâche préférée, mais beaucoup d'entre eux finissent par devenir des vendeurs et des acteurs puissants de l'industrie.
Brian Tracy était un introverti, mais en étudiant la psychologie du consommateur et les sciences cognitives et en apprenant quels signaux sociaux incitent les gens à acheter, il réussit exceptionnellement grâce aux principes de vente en neurosciences.
L’un des secrets de vente que connaissent les maîtres introvertis est qu’il est préférable de vendre les résultats d’un produit plutôt que le produit lui-même.
Vendre le résultat peut être assimilé à peindre une image claire de votre cible dans un cadre futur idéal – un moment où ils ont surmonté leur défi ou résolu leur problème avec succès – et l'afficher sur une étagère.
Les gens qui connaissent cette personne seront captivés par la promesse du tableau.
Dans le même ordre d’idées, lorsque vous peignez l’image des résultats de votre produit et montrez aux internautes la facilité avec laquelle ils peuvent l’utiliser, vous suscitez l’intérêt et vous inspirez l’action.
Selon Tara Gentle,
Les gens ne recherchent pas votre service (ou votre produit ou votre programme). Ils recherchent des résultats.
En d’autres termes, votre produit n’est pas l’argument de vente, alors pourquoi en faire l’objet principal? Par exemple, au lieu d'écrire vos titres de copie en utilisant le nom de votre produit, concentrez-vous sur les résultats du produit.
Voici quelques moyens de vendre des résultats plutôt que des produits:
Dirigez avec la valeur du produit, pas le titre: Si votre produit aide les gens à réduire de 5 heures leur semaine de travail, soyez leader. C’est votre avantage concurrentiel.
Si votre offre (par exemple, service, programme, cours en ligne, etc.) aide les gens à perdre 10 livres en 60 jours, laissez votre copie se concentrer sur cet avantage de base.
Derek Halpern vend le résultat de son cours en ligne, «Yes Engines». Voir le titre captivant?:


Présentez les résultats avant et après: Les entraîneurs physiques savent comment utiliser des images et des vidéos «avant» et «après» pour améliorer l'estime de soi, inspirer l'action et améliorer la fonction cognitive positive.
Si vous cherchez à perdre du poids, seriez-vous excité de voir les résultats étonnants d’études de cas de personnes comme vous et de découvrir que vous pouvez faire de même?
The same thing applies to makeup products or tutorials. If you’ve been searching for a makeup training program and you came across the before & after pictures below, would you want to know more?


In selling the results of a product, rather than the product itself, you’ve got to use visuals that allow your customers to see themselves getting the results they want. Don’t just describe what the end result will look like; represent it with visuals.
Even scientists are in sales. How do scientists sell brain science, cellular neuroscience or experimental psychology to the public? The public isn’t naturally interested in subjects such as developmental neurobiology, computational neuroscience, functional magnetic resonance imaging, or neural systems.
Also, difficult and upsetting subjects such as Alzheimer’s disease, brain damage, post-traumatic stress disorder, or other mental health issues can be difficult to sell to a reader.
Are there any typical results they have to show, the way a blogger who created an online course on how to “get 1000 email subscribers” would?
More than likely, the scientists don’t have visual results to show. Instead, they sell the validity of a case study and its importance to appeal to the reader’s cognitive psychology.
A study by Vanderbilt University concluded that scientists sell scientific data and ideas by convincing their peers and colleagues of the study’s validity and importance.
Since the population usually can’t fully understand all of the wide range of implications of scientific data, a scientist’s “pitch” is often translated by the news media into something that a lay audience can understand.
In many niches, before you can sell a product you need to first acquire leads, nurture them, and convince them to buy.
Selling isn’t a one-way street. Several factors play a vital role. The platforms where you generate your leads matter. Most people have generated more leads through Facebook ads than Google Ads.
On the other hand, the quality of leads of Google Ads tends to be higher.
When it comes to giving people value for their time and money, Google leads the pack. Google sells advertising, not search results.
That is why paid ads in Google are clearly marked and set apart from the actual search results. When it comes to displaying the right results, here’s what Google says:
Google search results take into account who links to a web page as well as how relevant the content on that page is to your search. Our results reflect what the online community believes is important, not what we or our partners think you ought to see.
As you can see, Google sells advertising on its search engine, but it delivers the most relevant, valuable, and helpful search results in its organic listings. Site owners can neither pay to stay at the top of the search results pages, nor manipulate their rankings (at least, not for long).


Google is the leading digital advertising company because first, it understands what people want, and second, it’s committed to providing the best search results.
5. Credibility Depends on Trust and Expertise
You are more likely to make sales when you have built credibility.
You can build credibility in a number of ways, including by providing top-notch customer service.
Customers want to reach an agent who can help them resolve problems quickly. They also want to interact with real people and gain access to information to resolve issue themselves.
Trust + expertise = credibility.
You can’t succeed in business if you lack credibility. Top brands can boast about their products, because over the years they’ve become known and are credible, offering social security.
That’s why it’s difficult for a new marketer, organization, or company to dominate the marketplace.
Customers’ cognitive functions are scared to trust you or your product. After all, you might take their money and vanish. Customer service is the hallmark of credibility. It builds credibility from the ground up.
The viral effect of bad customer service is alarming. More people share negative experiences than they share good ones. 66% of customers who experienced negative (bad) customer experience want to discourage others from buying from that company.


86% of people completely stopped doing business with companies over bad customer experiences. It negatively affects their human brain functions.
Every day, I wake up and ask myself a question: “What’s the best thing I can do for my customers today?”
It’s a simple, slightly dramatic exercise that reinforces for me the importance of building trust in prospect’s minds. People won’t trust you unless you’ve proven yourself and delivered immense value over a period of time.
How do you establish credibility when you’re an online business owner?
Stanford Web Credibility Research compiled 10 guidelines for building the credibility of a website. This can be applied to your product, personality, and brand.


Most local businesses know how to build credibility. They use sentiment to affect human behavior. While others are struggling to earn a customer’s trust, local businesses donate to schools, sponsor children’s sports teams and participate in community events bulletin boards.
Be willing to work hard. People respect people who work hard. But, don’t make it all about yourself. Credibility is best earned by looking out for the interests of other people.
Here are a few simple ways to improve your credibility:
Answer questions correctly: Trust and transparency are just as important to corporate reputation as the quality of products and services. If you give incorrect answers it will damage your reputation.
When people ask you questions, if you don’t know the right answer, then say so. Offer to do some research and get back to them.
Whatever you do, don’t spout off with something you’re not sure of just to sound intelligent. The more you answer questions correctly, the more people will trust you.


Produce valuable content regularly: There is no shortcut to content creation. You either do it yourself or outsource it to a knowledgeable freelance writer.
Always publish new content that helps people achieve their goals more easily. Your credibility level will increase.
Don’t just create generic content. Instead, focus on creating custom content that will be relevant to your audience and in sync with your goal.
Offer to solve relevant problems: If you have unique skills, you can offer to solve relevant problems for your target audience.
For example, if you’re a website developer, you could offer to help readers tweak their WordPress themes, or show them how to do it easily themselves.
Build relationships: We all need to treat others fairly, recognize their inherent worth, and respect them.
Don’t let your human behavior be solely consumed by the amount of money you can make. Instead, now and again, help people for free. Brenton Hayden recommends that you follow a few specific strategies if you want to up your credibility:


In today’s marketplace, brands and products disappear as quickly as they appear. Most of them won’t stand the test of time.
It’s obvious that the way to improve your credibility is to build relationships with prospects and customers and earn their trust.
You can also build credibility by showcasing customer success stories. If you don’t have any authority at all, it may be hard for people to trust you. The best approach to appeal to their cognitive functions is to show that your product really works.
Drew Manning, founder of Fit2Fat2Fit, knows how to showcase real-life results. He discovered that most people who sell fitness programs and products are athletic, fit people who have never been overweight.


How can they possibly understand the human brain functions behind the struggles that overweight people endure and what that feels like?
Drew Manning did things differently. He spent 6 months gaining over 70 lbs. He then spent another 6 months taking the weight off.
This transformation was a source of confidence to potential customers. They thought, “If it worked for him, it’ll work for me, too.”


6. Sales Is a “Give and Give” Relationship
Giving usually comes into focus during the holiday season.


In The Science of Giving: Experimental Approaches To The Study of Charity, author Daniel M. Oppenheimer estimated that Americans donate over $300 billion each year to charity.
When you’re selling a product online or offline, giving should be in the form of value.
For example, you could give 1 – 10 GB free to customers who register your cloud storage solution, as pCloud does.


If you’re an author, you could give away the first two chapters of your book for free.
Giving is what I do on a daily basis because it’s the only way to build a sales relationship with potential customers.
I spent $30,000 on content creation; and instead of selling it, I gave the content away for free.


Your customers are your best salespeople. Before they can recommend your product to other prospects, you need to make up your mind to give and give. That’s the relationship between you and customers.
According to the Agricultural Marketing Resource Center, there is a way to sell that is rewarding, positive, and even enjoyable. It’s called relationship marketing and it’s a message Dale Carnegie started delivering over 80 years ago.
When you first establish a relationship with prospects, it affect their neural development and becomes easier to sell to them. The best salespeople are the best givers.
Contrary to what most people think, it’s not a “give and take” relationship, because you’re not taking anything from your audience.
If you love your customers (of course you should), then look for ways to give them as much value as possible and let it be more than what they’ll pay for.
Even though they may buy your product, that doesn’t mean you’re taking from them. The value of your product/service is expected to be higher than the price they paid for it.
Don’t get tired of giving. It’s your life as an entrepreneur, whether you run a brick-and-mortar business or are an online marketer.
Creating relationships that drive sales is critical to your business. That’s how top brands like Amazon, Zappos, Home Depot, and the like thrive in this competitive age.
The existing brain science research in psychology, economics, and neuroscience exploring the benefits of charitable giving has been largely correlational. Does it cause more happiness and fulfillment? Or is the connection between happiness and giving just a happy accident?
Happiness is a positive form of emotion, the province, and function of the limbic brain region.
To sell more products, give more value for free. According to Dunn and Norton, a study on happiness shows that the most satisfying way to use money is to invest in others. This might explain why so many people donate to charities that work in developing countries.
You can learn from two of America’s leading billionaires: Bill Gates and Warren Buffett. Buffett donated 99% of his wealth to help charitable causes, saying “I couldn’t be happier with that decision.”


Both billionaires give quite a bit to the world. Yet, here they willingly moved themselves down from being billionaires to millionaires. Heartfelt giving brings more into your life and your business.
Successful internet marketers who generated 6 or 7 figure incomes when they launched their products online followed this strategy.
They first started by giving tremendous value, well before selling. Eben Pagan, Frank Kern, Jeff Goins, Bill Baren and others launched their products in this manner.
For example, before Brian Dean opened his premium course “SEO That Works,” he first taught the best way to get top rankings for free in a blog post. I’m subscribed to his email list, so I can tell you that the value he provided made purchasing his online course a very simple decision. because he had already created tons of value for me.
If you don’t have a product to sell at the moment, it shouldn’t stop you from giving a richer experience to your prospects. Create high-quality content consistently.
I’ve been blogging for over a decade. Since that time, I’ve been creating 3 – 5 in-depth, relevant and valuable pieces of content for my audience each week.
That’s why you see huge traffic spikes in my blogs and a growing customer base for my software businesses.


New studies prove that giving is beneficial not just for the recipients, but for the givers’ health and happiness. Giving promotes cooperation, positive human behavior, and social connection.
This is what you need to boost sales.
A study by sociologists Brent Simpson and Robb Willer showed that “when you give to others, your generosity is likely to be rewarded by others down the line—sometimes by the person you gave to, sometimes by someone else.”
7. To Close More Sales, Stop Selling
Brian Dean, the founder of Backlinko and SEO That Works, understands how to persuade people to sign up for his online course.
Even though his online course is closed, he still sells by requesting that you join the waiting list.


Why does he do this?
Well, when people join his waiting list, they get quality advice and case studies of people achieving first page rankings, etc. By the time the course re-opens again, subscribers who joined the waiting list will be desperate for the online course.
The majority of them will eagerly enroll. After all, they’ve already received tremendous value, free of charge.
In other words, stop pushing your products to the target audience. Instead, push high-value content. Answer questions and show the results of your services or products.
One company that sells its products quite successfully without sounding too salesy is BlendTec. BlendTec took a novel approach way back in 2007 with its “Will It Blend?” séries.
The founder, Tom Dickson, understands that what people are looking for in a blender is the blade’s sharpness and the motor’s strength.
In each video in the “Will It Blend?” series, Tom tests his blender by blending anything from cell phones to wooden rakes.


Don’t try to push sales too much. Instead, educate more. Become a teacher. Become passionate about helping other people.
Brian Clark, the founder of Copyblogger, discovered early in his content marketing business that “Teaching Sells.”
When he started teaching instead of selling, he turned his blog into a multi-million dollar software business. He also went on to start another new business called RainMaker.fm.


When you teach, you’re giving away value that people can’t find elsewhere. If you continually educate and inform your target audience, you’ll sell more products or services in the process.
Conclusion
If you can tap into how your customer’s brains works at different stages in the purchasing process or lead funnel, you may be able to drive more sales with less effort.
The neuroscience sales tips we’ve provided should help you get started thinking about how you can leverage the power of the human brain in your own digital marketing strategy.
If all of this sounds intimidating and you want help enacting these principles, let us know. Our team of experts are ready and waiting to partner with you to create a stellar SEO or marketing plan that drives sales by considering how your customers think.
Which of these cognitive neuroscience principles have you applied to increase your product sales online?


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